Az alábbi cikk elolvasása után igazi külföldi webáruház guruvá válhatsz, már ami az online rendelés csínját-bínját illeti.
Előfordulhat, hogy egy küldemény, ami csomagnak látszik végül levél minősítést nyer. Ez külföldi webáruházból rendelt termékek esetén nem túl előnyös fordulat, hiszen a nemzetközi árutartalmú levél postai kezelése nagyban eltér a csomagküldeményekre vonatkozó eljárástól.
Ha túl alacsony a szállítási díj vagy éppen ingyenes, akkor az érintett webáruház nem könyvelt küldeményként repíti hozzád a rendelésedet.
Csomag helyett tehát közönséges levelet kapsz kézhez, ha kézhez kapsz. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy nincsen nyomkövetés (a címiraton látható kód nem a nyomon követést szolgálja), sérülés, tartalom hiány vagy elveszés esetén nincsen kártérítés, a szállítási idő hosszabb az egyéb postai termékekhez képest (országonként akár 4-8 hét).
A kiszállítási idő kiszámítása többtényezős egyenlet: szükséges hozzá a feladó aktuális árukészletének állapotának, a feladási ciklusoknak az ismerete, a felvételt végző nemzetközi posta munkatempója, a szállítást végző légitársaság kapacitálhatósága, tranzitidejének hossza, a vámkezelési feladatok, és a Magyar Posta kézbesítési teljesítménye.
A levél továbbá nem helyezhető levélszekrénybe, vagy ládába, vagyis a 324 × 229 × 24 mm-nél nagyobb küldeményeket a posta nem házhoz kézbesíti.
Szumma szummárum a biztonságos rendeléshez kifizetődő nyomkövetett, értéknövelt szolgáltatást választani. A szállítás milyenségének kijelölésénél érdemes arra odafigyelni, hogy melyik raktárból érkezik a termék. Uniós webshop esetén Uniós raktárból megéri igényelni a kézbesítést, mert így a vámkezelési procedúra minden kellemetlensége kikerülhető. A karácsonyi csomagolópapírba szánt figyelmességeket október végéig ildomos megrendelni a fa alá beérkezés reményében.
A regisztrációnál fontos a cím pontos, magyarországi szabvány szerinti megadása: név, ország, település, utca, házszám és a mobilszám begépelése is lényeges momentum. A vámkezelés folyamata felpörgethető telefonszám feltüntetésével, így ugyanis a posta SMS-t küld a kezeléshez elengedhetetlen dokumentumokról.
Munkahelyi megrendelésnél a megrendelő nevénél helyet kell kapjon a cég megnevezése is, a sikeres kézbesítéshez. Ha a vállalatnak van postafiók levelezési címe, akkor a személyes adatok mellett ezt kell feltüntetni, a telephely elérhetőségét nem.
Postafiókba csak levélküldemények repíthetőek. Ha a kapucsengő anonim, akkor a címzésnél feltétlenül szerepeljen a csengő száma.
Ennyi, és már indulhat is a sikeres, problémamentes rendelés!