Még mielőtt az almás termékek imádói megijednének, nyilván nem ennyire fekete-fehér a helyzet, de azért jócskán változik a piac, s vele együtt a kereslet is. A külső partnerek hathatós hozzájárulása miatt bizony a bevételek tekintetében az android vezet, s nem csak egy telefonhosszal.
Akik jártasak az okosmobilok, okoskütyük között, azok pontosan tudják, hogy az android előnye eddig is bizonyítható volt, ám a befutó összegeket illetően az Apple internetes boltja vitte a prímet. Eddig!
A két platform közötti különbségben szignifikáns eltérés kezd látszani, amit persze a Google nem csak önmagának köszönhet.
A tavalyi számok még az alma elsőbbségét jelezték, hiszen míg a Google 27, addig az Apple 34 milliárd dollárral dicsekedhetett. A kocka már ekkor is elvolt vetve, ahogy a császári kijelentés is mondja, ám fordulni még csak idén tud a rendszer.
A statisztikák a Google-nak 41 milliárdos bevételt summáznak, persze dollárban, míg az Apple „mindössze” 40 milliárdot ér el.
Ezek a számok csak akkor korrektek, ha a Google piacát egységesnek vesszük. Ha külön-külön nézzük a boltokat, akkor a Google play 21 milliárdot kaszál, és a többiek söprik be a fennmaradó, szabad szemmel is kiválóan látható összeget.
Döbbenetes szám, hogy cirka négy év múlva közel 310 milliárd alkalmazás lesz elérhető az androidot használók számára, ellentétben az Apple 42 milliárdjával.
Ebből egyenesen következik, hogy a bevétel is az egekig fog szárnyalni, 2021-re már 18 milliárddal több zöld bankót számolhat el az android az iOS-hoz képest.
A felhasználók szeretnek játszani, ez is kiderül az aktuális felmérésekből, hiszen a befolyó összegek nagy részét a különböző játékalkalmazások adják, melyek ugyan a teljes letöltéseknek csak a 40%-át jelentik, ám a bevételek 81%-át hozzák.
A telefonos forgalom megtorpanását egyetlen módon lehetett tovább lendíteni, s ez igaz mind a két platformra, ez pedig a szolgáltatások skálájának kibővítése. Ebben az Apple előbbre járt, aztán konkurálást követően itt is fej-fej mellett haladnak a vállalatok, még.
Ám ebben a szegmensben is a Google előre nyomulása látható, melyet valószínűleg képtelenek lesznek megakadályozni a versenytársak.
Az iTunes fajsúlya továbbra is markáns, lévén a Google csak úgy képes a fent is elemzett brutális adatok elérésére, ha a piacát egységesnek tekintjük, s nem vesszük figyelembe az egymással is konkuráló boltok jelenlétét.