Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Kínai kütyük A-tól Z-ig

A-Z olcsóság

A modern függőség és a digitális detox

2018. augusztus 15. - azolcsosag Dani

Az okostelefonok és az egyéb smart eszközök egyértelműen meghatározó dolgokká váltak életünkben az elmúlt években. Sokan több időt töltenek már az okostelefon képernyője előtt, mint anno a hardcore gamerek a WOW vagy a Call of Duty előtt.

Ennek mi lehet az oka?

A válasz sok oldalról megközelíthető, azonban az alapséma továbbra is a függőséggel és a figyelem lekötésével áll kapcsolatban. Az okostelefonok legkedveltebb alkalmazásai, avagy a Facebook, az Instagram, a Snapchat mind szociális alkalmazások, melyek segítenek tartani a kapcsolatot emberek között.

461062-don-t-use-facebook-fatigue.jpg

Az ember alapvetően társas lény, és nyilván, ha anélkül tudja szemlélni mások életét, hogy ténylegesen kapcsolatban lenne velük, akkor ez az egészet kényelmessé teszi. Ehhez az is hozzájön, hogy a Facebook ma már alapvető hírforrás is, tehát a legszaftosabb újdonságokat, pletykákat és botrányokat is azonnal megtudhatjuk az olyan oldalaktól, mint az Unilad és társai.

De vajon miért érdeke a nagy cégeknek, mint a Google és a Facebook, hogy minél több időt töltsünk el az okostelefon előtt?

A hardcore RPG gaming korában a játékosok azért töltöttek el órákat a játékban, hogy fejlesszék karakterüket. Ez csak hosszú távon vált jövedelmezővé a játékgyártó cégek számára, mivel a játékosok miután megvették a játékot, további pénzt nem költöttek a következő játék megjelenéséig.

digital_detox.jpg

A jelenlegi séma a Faceook-on és az összes szociális platformon az, hogy folyamatosan reklámokat futtatnak az emberek számára, ezt pedig folyamatos adatgyűjtéssel érik el. A tempó tehát jelentős mértékben felgyorsult, és minél több időt töltenek a felhasználók a telefonok előtt, annál több és hatékonyabb reklámot tudnak a szociális oldalak lefuttatni a fogyasztóknak. A Facebook, Youtube, Google és egyéb nagy platformok is ebből élnek.

Csendben gyűjtik az adatokat, majd célzott reklámokkal bombáznak minket. Természetesen cserébe az egész dolog a felhasználó számára ’ingyenes’, a harc a figyelemért azonban oda vezetett, hogy ugyanolyan függőség alakult ki az okostelefontól, mint régen a legnagyobb számítógépes játékoktól, és ez már nem csak a fiatal tizenéves generációra korlátozódik.

Az eszközök, közösségi oldalak és egyéb kiterjedt netes szolgáltatások sosem voltak ránk ennyire erőteljes hatással, és egyre többet hallani az elmúlt időkben a „digitális detox” kifejezést, mely néha még a legnagyobb cégek vezetőit is elérik. Az emberek próbálnak szabadulni a kényszertől, és maguk az okostelefongyártók is beléptek nemrég ebbe a mozgalomba.

insta-stories.png

Az Apple például olyan alkalmazásokat fejleszt, melyek kijelzik, hogy mennyi időt töltünk az eszköz előtt. A Google is indított egy saját mozgalmat ’Digital Wellbeing’ (digitális jóllét) néven, mely által a frissülő Android számos olyan új funkciót kap, ami próbál segítséget nyújtani a felhasználóknak abban, hogy kevesebb időt töltsenek okostelefonozással.

Az új Dashboardban például pontos, rideg számokat kaphatunk arról, hogy mennyi időt töltünk kijelző előtt. Az „shush” funkcióval a telefon egy ’ne zavarj’ módba kerül, ha kijelzővel lefelé fordítják azt, ezáltal pedig addig nem jönnek értesítések és rezgések sem, amíg az a mód aktív.

technosapien_infographic_page1_1106_focus-none_width-500.png

-->

A bejegyzés trackback címe:

https://azolcsosag.blog.hu/api/trackback/id/tr6614181949

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása