A StatCounter adatai megerősítik az eddigiekben is jól kirajzolódott tendenciát az iOS és az Android konkurálásával kapcsolatosan.
Az idei év startjához az iOS a maga nem egészen 20%-ával indult neki, míg az Android behozhatatlan előnnyel, kb. 75%-os részesedéssel állt a rajthoz. Ha a rendszereket a gyártó cégekkel azonosítjuk, akkor a fenti számokból kiválóan látszik az Apple és a Google piaci helyzete.
Az Androidot alkalmazó felhasználókon sokan osztoznak, hiszen megannyi vállalat készülékén a keresőóriás operációs rendszere fut. Az IDC tavalyi becslései szerint a hazai eredményeket vizsgálva az eladott mobilok 87-88%-a droidos! Az iOS 12-13%-ot szedett össze magának, ami a megelőző évek 10%-ához képest akár fejlődésként is értékelhető. A Windows jelenlétének a mértéke lassan a kimutathatatlan kategóriába tartozik.
A Samsung hazánk legnépszerűbb okostelefon-márkája, legalábbis a StatCounter szerint. S ez még úgy is igaz, hogy a dél-koreai cég perpillanat lejtmenetet produkál, de a 32% körüli értéket így is stabilan hozza.
A dobogó második fokán a Huawei trónol a maga majdnem 16%-ával, míg harmadik helyen az Apple aranyalmája csillog megközelítőleg 13,5%-os átlaggal.
A kullogók csoportjában felfedezhető a Nokia, az LG, vagy éppen a Lenovo, de a Xiaomi és a Sony Ericson is a népes alsótábort erősíti.
Az eladások számát tekintve is a fenti sorrend az érvényes. Ezen a területen a legnagyobb küzdelem a futottak még csapat tagjai között észlelhető, így aztán a mérhető adatok negyedévente merőben másról tanúskodnak.
Ha egy kicsit tágítjuk a horizontot és egész Európát vesszük górcső alá, akkor azonnal szembetűnik az Apple markáns jelenléte. A közel 30%-os részesedésével alig marad le az első helyen, kb. 33%-kal ünnepelő Samsungtól.
Nyilván azért itt óriási különbségeket jegyezhetünk, ha lebontjuk az értékeket az országok szintjére. Hogy csak az egyik leglátványosabb példával éljünk: az Egyesült Királyságban az Apple a maga 57%-os arányával kenterbe veri az egész Androidos palettát, míg Spanyolországban ennek épp az ellenkezője regisztrálható, hiszen a Google pártolói majdnem 90%-ot jegyeznek.
A globális piacot tekintve a dobogó élén a Samsung áll, a második helyet az Apple foglalja el, és a Huawei csak utánuk következik.
Az aktuálisan megjelenő készülékek természetesen nagymértékben módosíthatják a kialakult sorrendeket. Ráadásul azt is érdemes figyelembe venni, hogy hazai szinten a kutatott készülékek kb. 13%-a, míg európai viszonylatban majdnem 3%-a a nem azonosítható kategóriába tartozott, a StatCounter vizsgálódásai alapján.